۵ علامت مهم که ممکن است نشان‌دهنده نیاز به انجام ایمپلنت دندان باشد

از دست دادن دندان‌ها بیشتر از آن که باعث بروز مشکلات مربوط به زیبایی چهره شود، برای بیماران مشکلات سلامتی ایجاد می‌کند. دندانپزشکان از این موضوع آگاهی دارند، اما بسیاری از بیماران این مسئله را نمی‌دانند. علائم زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد بیمار شما ممکن است کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت‌های دندانی باشد .

متخصصان دندانپزشکی باید زمان بگذارند تا به بیماران خود نشان دهند که از دست دادن دندان‌ها چگونه هم بر سلامت کلی دندان، و هم بلکه بر زندگی روزمره تأثیر می‌گذارد. به عنوان نمونه، بیماران فاقد دندان نمی‌توانند از تمام غذاهایی که زمانی دوست داشتند، لذت ببرند. آنها باید نحوه جویدن خود را تغییر دهند و حتی ممکن است مجبور شوند نحوه صحبت کردن خود را تغییر دهند. بدون دندان فک کوچک و ضعیف می‌شود، که این مسئله باعث افتادگی گونه‌ها و لب‌ها می‌شود.

در آمریکا بر اساس تحقیقات انجام‌شده مشخص شده است که نسبت افراد بی‌دندان در جمعیت سالمندان ۲ به ۱ است. برای درک بیشتر این مسئله، توجه کنید که تقریباً ۲۳ میلیون نفر از جمعیت سالمند آمریکا کاملاً بی‌دندان هستند و ۱۲ میلیون نفر از آنان نیز در یک بخش از دهان، فاقد دندان هستند. خبر خوب این است که دندانپزشکی مدرن یک راه‌حل ارائه می‌دهد، ایمپلنت‌های دندانی که بهترین گزینه برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته هستند.

اگر بیمارانی دارید که دندان‌های خود را از دست داده‌اند، اما مطمئن نیستید که کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت دندان هستند، نشانه‌های زیر را در نظر بگیرید.

۵ نشانه که نشان می‌دهد بیمار شما به ایمپلنت دندان نیاز دارد

شماره ۱: دارای دندان‌های از دست رفته یا شکسته هستند. ایمپلنت‌های دندان اقدامی موثر در این زمینه به نظر می‌رسند و آسودگی خاطر را برای بیماران به ارمغان می‌آورند. هیچ‌کس نمی تواند تفاوت را بین ایمپلنت و دندان طبیعی را تشخیص دهد. جایگزینی دندان‌های از دست رفته با ایمپلنت‌های دندانی بادوام‌ترین گزینه‌ای است که به بیماران این امکان را می‌دهد تا غذا بخورند، صحبت کنند و زندگی خود را درست مانند زمانی که هرگز دندان‌های خود را از دست نمی‌دادند، زندگی کنند.

اگر با این مشکل مواجه شدید، برای بیماران خود توضیح دهید که چگونه از دست دادن دندان‌ها نه تنها بر توانایی جویدن، صحبت کردن و نوشیدن تأثیر می‌گذارد، بلکه آنها را در معرض خطر سردردهای مکرر و عفونت قرار می‌دهد.

شماره ۲: پروتزها به درستی روی هم قرار نمی‌گیرند. هنگامی که دندان مصنوعی به درستی در دهان قرار نمی‌گیرد، این مسئله می‌تواند باعث درد و ناراحتی شود. ایمپلنت‌های دندانی در مقایسه با پروتزهای مصنوعی گزینه بهتر و مطمئن‌تری هستند زیرا توانایی آن‌ها برای عملکرد مناسب، درست مانند دندان‌های طبیعی است. ایمپلنت‌ها می‌توانند با قرار گرفتن در محل مناسب دهان، به بیمارانی که از درد ناشی از دندان مصنوعی نامناسب رنج می‌برند کمک کنند. این کار به جلوگیری از تحریک بیشتر لثه کمک می‌کند و می‌تواند تا حد زیادی ناراحتی را کاهش دهد.

دندانپزشکی شبانه روزیاگر بیمارانی دارید که دندان مصنوعی نامناسبی دارند، در مورد مزایا و معایب جایگزینی آنها با ایمپلنت دندان صحبت کنید. برخی از مزایای این کار عبارتند از: طول عمر ایمپلنت‌ها، هزینه‌ای که بیماران در طول زمان صرفه‌جویی می‌کنند، و نیاز کمتر به مراجعه به مطب دندانپزشک.

شماره ۳: نشانه‌ای از عفونت وجود دارد. یک بیمار ممکن است به دلیل بیماری پریودنتال، آسیب یا علل دیگر، به عفونت دندان دچار شده باشد. اما بدون توجه به علت آن، اگر عفونت به اندازه کافی حاد شود، بهتر است بیمار از ایمپلنت‌های دندانی استفاده کند. اگر عفونت یکپارچگی دندان را خراب کرده است به طوری که نمی‌توان آن را نجات داد، به استفاده از ایمپلنت دندان فکر کنید. ایمپلنت نه تنها بیمار را از درد عفونت نجات می‌دهد، بلکه به پیشگیری از مشکلات جدی سلامتی ناشی از عفونت درمان نشده نیز کمک می‌کند.

اگر بیمار شما عفونت دارد و به ایمپلنت دندان نیاز دارد، اکنون زمان ایده‌آلی برای بحث در مورد خطرات عفونت‌های درمان نشده است. عفونت‌ها نه تنها می‌توانند منجر به از دست دادن بیشتر دندان‌ها شوند، بلکه می‌توانند به بقیه بدن سرایت کنند و مشکلات سلامتی بیشتری ایجاد کنند.

شماره ۴: استخوان فک در حال تحلیل رفتن است. اگر بیمار شما مدتی پیش دندان خود را از دست داده باشد، ممکن است استخوان فک شروع به تحلیل رفتن و عقب‌نشینی کرده باشد. ایمپلنت‌های دندانی علاوه بر پر کردن دندان‌های از دست رفته، به بهبود ساختار دندان نیز کمک می‌کنند. ایمپلنت‌ها مستقیماً در استخوان فک قرار می‌گیرند که می‌تواند به جلوگیری از تحلیل بیشتر فک کمک کند. بدون ایمپلنت، بیماران در خطر مشکلات فک اضافی هستند که می‌تواند باعث از دست دادن دندان‌های بیشتر شود. با گذشت زمان، ایمپلنت‌ها فک را تثبیت می‌کنند و از ادامه مشکلات جلوگیری می‌کنند.

اگر متوجه علائم زوال استخوان فک در بیماران خود شدید، در مورد مزایای ایمپلنت با آن‌ها صحبت کنید. ایمپلنت‌ها به تقویت فک و جلوگیری از تحلیل استخوان بیشتر ناشی از از دست رفتن دندان کمک می‌کنند.

شماره ۵: صورت در حال فرو رفتن است. اگر متوجه شدید که صورت بیمار شما ظاهری فرورفته دارد، احتمالاً می‌تواند از ایمپلنت‌های دندانی استفاده کند. صورت فرورفته می‌تواند زمانی رخ دهد که از دست دادن استخوان ناشی از دندان‌های از دست رفته رخ داده است،‌ همچنین این عارضه در بیمارانی که از دندان مصنوعی استفاده می‌کنند، شایع است. پروتزها مانند ایمپلنت باعث رشد استخوان نمی‌شوند، این به این معنا است که در صورت استفاده از پروتز، استخوان به عقب‌نشینی ادامه می‌دهد.

اگر بیمار شما ظاهری نامناسب در صورت خود دارد، فک را بررسی کنید و در مورد مزایای ایمپلنت دندان با او صحبت کنید. لیفت طبیعی همراه با ایمپلنت به صورت ظاهری جوان‌تر می‌دهد و توانایی جویدن و صحبت کردن را بهبود می‌بخشد.

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت‌های دندانی واقع بینانه و بادوام هستند، اما ایده انجام یک روش ایمپلنت می‌تواند بسیاری از بیماران را عصبی کند. وظیفه دندانپزشک این است که به بیماران یادآوری کند مزایای ایمپلنت دندان می‌تواند بسیار بیشتر از خطرات و مضرات آن باشد. مزایای فوری ایمپلنت دندان را به بیماران خود یادآوری کنید:

• بازسازی و حفظ ساختار صورت.
  • جلوگیری از پیشرفت تحلیل استخوان و تحلیل لثه
  • ایجاد یک پایه امن برای پل‌سازی در میان دندان‌ها
  • محکم کردن پروتزهای مصنوعی بدون نیاز به چسب
  • محاظت از دندان‌های باقی‌مانده
  • عدی سازی توانایی جویدن و صحبت کردن
  • ارائه راه‌حل دائمی برای دندان‌های از دست رفته.دندانپزشکی شبانه روزی

گاهی اوقات، فکر کردن به مراقبت‌هایی که ایمپلنت‌های دندانی نیاز دارند، می‌تواند بیماران را از این روش بترساند. به آنها یادآوری کنید که مراقبت از ایمپلنت مانند مراقبت از دندان‌های طبیعی آنها، کاری آسان است.