یک خمیر دندان خوب چه ویژگی هایی دارد؟

دندانپزشکی شبانه روزی

آیا می دانستید خمیر دندان ابزاری عالی برای از بین بردن ذرات مضر دندان شماست؟ با این حال، این مسئله تنها در صورتی محقق می‌شود که خمیردندانی ایمن و موثر داشته باشید. بنابراین، برای کمک به شما در انتخاب بهترین خمیردندان، نکات مفیدی در این مقاله به شما  ارائه می‌شود.

در واقع شما هر وقت که برای خرید خمیردندان به فروشگاه‌های فروش لوازم بهداشتی می‌روید، چند لحظه گیج‌کننده و اغلب طاقت فرسا از ایستادن در راهروی این فروشگاه‌ها برای شما ایجاد می‌شود. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که شما به سادگی می‌خواهید به سرعت یک خمیر دندان بردارید و در راه از خرید خود خوشحال باشید. خوشبختانه، اگر در مورد دستورالعمل‌های مفید برای انتخاب خمیردندان موثر برای بهداشت دندان خود آگاه باشید، هیچ نگرانی در مورد آن ندارید و تجربه یک خرید آسان و بسیار سریع را خواهید داشت. به ما اجازه دهید کمی راهنمایی به شما ارائه دهیم، تا بتوانید در اسرع وقت وارد داروخانه شوید و از آن خارج شوید.

موارد مهمی در انتخاب یک خمیردندان خوب وجود دارد که به شرح زیر است:

مورد شماره ۱: دارای فلوراید باش.  هنگام انتخاب خمیردندان خود به بسته بندی آن نگاه کنید و مطمئن شوید که حاوی فلوراید است. این ماده معدنی به طور طبیعی وجود دارد و تضمین می‌کند که در بهداشت دندان شما کاملاً مؤثر است. فلوراید دندان‌های شما را در اولین مرحله پوسیدگی دندان بازیابی می‌کند و اغلب جایگزین مواد معدنی از بین رفته می‌شود، در غیر این صورت از بین رفتن این مواد معدنی ممکن است منجر به پوسیدگی شود. این ماده معدنی همچنین برای محافظت بیشتر در برابر پوسیدگی دندان‌ها را تقویت می‌کند.

دندانپزشکی شبانه روزی

مورد شماره ۲: خمیردندان نباید باعث سایش دندان شما شود. شما هرگز نمی‌خواهید خمیر دندانی را که باعث ساییدگی دندان شما می‌شود، انتخاب کنید. در عوض، فرمولی می‌خواهید که دندان‌های شما را بدون آسیب رساندن به بیرونی‌ترین لایه آن به نام مینا، تمیز کند. شما چه در حال رعایت بهداشت دندان بر روی تمام دندان‌های طبیعی و تاج‌های طبیعی باشید و چه در حال تمیز کردن دندان‌های پوشیده شده با روکش باشید، محصولات غیر سایشی همیشه همیشه راهگشا هستند.

مورد شماره ۳: توسط انجمن دندانپزشکان تایید شده باشد. در صورت داشتن تردید، اجازه دهید انجمن دندانپزشکی شما را در مسیر درست هدایت کند. هنگام خرید به هر بخش جعبه خمیر دندان نگاهی بیندازید و به دنبال برچسبی باشید که دارای مهر پذیرش انجمن دندانپزشکان باشد. این نشان‌دهنده این مسئله است که خمیر دندان آزمایش شده است و محافظت موثری در برابر پوسیدگی دندان ایجاد می‌کند.

مورد شماره ۴: از سوی نهادهای مسئول در زمینه بهداشت دهان و دندان مورد تایید استاندارد تولید قرار گرفته باشد. در واقع محصولات مربوط به بهداشت دهان و دندان باید از نظر ایمنی و اثربخشی آزمایش شده باشد تا شما با خیالی راحت از آن‌ها استفاده کنید.

مورد شماره ۵) دارای ویژگی‌های لازم و ضروری باشد: بهتر است خمیردندانی بخرید که برای دندان شما مفید باشد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید دندان‌های روشن‌تری داشته باشید، خمیر دندان سفید کننده تهیه کنید. اگر دندان‌های حساسی دارید، از خمیر دندان‌های حساسیت زدا استفاده کنید. اگر برای کودک به خمیردندان نیاز دارید، محصولی را تهیه کنید که شخصیت کارتونی مورد علاقه کودک شما روی آن باشد.دندانپزشکی شبانه روزی

اگر خمیردندانی را انتخاب کنید که این ویژگی‌ها را داشته باشد، در مسیر درستی برای بهداشت دهان و دندان خود گام برداشته‌اید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین خمیر دندان موجود در بازار، بهتر است با دندانپزشک خود، مشورت کنید. دندانپزشکان معمولا در این زمینه‌ها توصیه‌های مفیدی ارائه می‌دهند که راهگشای شما خواهد بود.

آنچه دندانپزشک شما در مورد خمیر دندان به شما نمی‌گوید

اگرچه همه ما هر روز دندان‌های خود را مسواک می‌زنیم، اما چیزی که دندانپزشکان به ما نمی‌گویند این است که یک خمیردندان خوب و مناسب فواید زیادی دارد. دلیلی وجود ندارد که باید برای حفظ سلامت دندان‌های خود تلاش زیادی نکنید، زیرا استفاده از خمیر دندان نامناسب می‌تواند تمام کار سخت شما را خنثی کند.

بنابراین، چقدر باید در مورد نوع خمیر دندانی که استفاده می کنید فکر کنید؟ هنگامی که به دندانپزشک خانوادگی خود مراجعه می کنید، چند نکته وجود دارد که باید مطمئن شوید که آنها درباره آن نکات به اطلاعات مفیدی می‌دهند:

اثر فلوراید در دندان: فلوراید دندان‌های شما را تمیز نمی‌کند، اما به مرور زمان به حفظ استحکام و سلامت دندان کمک می‌کند. وقتی صحبت از فلوراید به میان می‌آید، دندانپزشکان متفق‌القول هستند که فواید خمیردندان حاوی فلوراید بسیار زیاد است، زیرا فلوراید مینای دندان را در طول زمان قوی‌تر می‌کند. فقط اطمینان حاصل کنید که از خمیردندان حاوی فلوراید برای نوزادان خردسال و کودکان نوپا که نمی‌توانند چیزی را به درستی تف کنند یا جلوی بلعیدن آن را بگیرند، خودداری شود. با این حال، برای همه افراد دیگر، این عنصر مفید نقش مهمی در کنترل پوسیدگی دندان ایفا می‌کند.

اگر در مورد فلوراید سؤالی دارید، با دندانپزشک خود مشورت کنید. فلوراید فقط در صورت بلعیده شدن در مقادیر زیاد مشکل ایجاد می‌کند، بنابراین فلوراید موجود در خمیردندان هیچ ضرری ندارد، مگر اینکه در روز چندین خمیردندان بخورید یا ببلعید.

بافت خمیردندان: این یک موضوع بسیار مهم است، در واقع بافت خمیردندان شما برای سالم نگه داشتن دندان‌های شما بسیار مهم است. از خمیر دندان‌هایی که حالت زبر دارند، استفاده نکنید. معمولاً خمیر دندان سفیدکننده ممکن است کمی زبر به نظر برسد، و این به این دلیل است که سیلیس هیدراته برای براق کردن دندان‌های شما یا برداشتن سطح خارجی دندان شما به آن اضافه می‌شود، و این ماده می‌تواند به مرور زمان دندان شما را به آرامی از بین ببرد. مثل اقیانوس شور که سنگ را صیقل می دهد.دندانپزشکی شبانه روزی

اگرچه این کار ممکن است دندان‌های شما را سفیدتر نشان دهد، اما مینای مهم دندان را نیز از بین می‌برد، که می‌تواند در دراز مدت به دندان‌های شما آسیب برساند. هیچ خمیردندانی نمی تواند دندان‌های شما را به اندازه کافی سفید کند، بنابراین با دندانپزشک خود مشورت کنید و آسیب به دندان‌های خود را متوقف کنید.

پیروی از دستورالعمل‌های ساده بالا تضمین می‌کند که شما بتوانید با انتخاب یک خمیردندان خوب و مناسب، سلامت دندان‌های خود را تضمین کنید. فقط مطمئن شوید که خمیر دندان شما ویژگی‌های مهم ذکر شده در بالا را دارد، به همین سادگی.

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره با کادری مجرب و توانمند آماده ارائه انواع خدمات دندانپزشکی به صورت شبانه روزی و تمام وقت می باشد.

0 0 رای ها
امتیاز این مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Buttonتماس از سایت 20 درصد تخفیف