دندانپزشکی شبانه روزی

ونیرهای لمینت سرامیکی برای بازیابی زیبایی در صورت ایجاد انسیزور جانبی یک شیوه مطلوب محسوب می‌شود. تقاضای روزافزون بیمارانی که به دنبال زیبایی هستند، منجر به توسعه چندین تکنیک برای ترمیم دندان‌های قدامی شده است. درمان‌های محافظه کارانه باید همیشه اولین گزینه درمانی برای حل مشکلات زیبایی‌شناختی که شامل تغییرات مورفولوژیکی است، باشد و نتیجه‌ای را که بیمار انتظار دارد ارائه کند، ‌که معمولا این اتفاق رخ می‌دهد. دندانپزشکی شبانه روزی

در این زمینه، روکش‌های لمینت سرامیکی، که به عنوان «لنزهای تماسی» نیز شناخته می‌شوند، می‌توانند یک بازتولید فوق‌العاده مطلوب از دندان‌های طبیعی با ثبات رنگ و زیست سازگاری پریودنتال را فراهم کنند. ونیرها به عنوان پاسخی به نیازهای زیبایی بیماران تبلیغ می‌شوند. 

آژنزیس به عنوان یک ناهنجاری عددی تعریف می‌شود که عدم رشد یک یا چند دندان را بیان می‌کند که تقریباً در ۲۵٪ از جمعیت رخ می‌دهد و می‌تواند دندان‌های شیری و دائمی ناشی از اختلال تیغه دندان را تحت تأثیر قرار دهد که از تشکیل میکروب دندان جلوگیری می‌کند. 

در کشور برزیل، آژنزی بین ۲ تا ۵ درصد افراد را که مبتلا به آسیب‌دیدگی دندان هستند، تحت تاثیر قرار می‌دهد. شایع‌ترین آژنزی مشاهده شده، مربوط به دندان‌های ثنایای جانبی فک بالا و پس از آن پرمولرهای دوم فک پایین و پرمولرهای دوم فک بالا است. 

تغییر زیبایی و عملکردی که عامل  آژنزیس می‌تواند ایجاد کند کاملاً به هم مرتبط است و یک عامل نگران کننده است، نه‌تنها برای بیماران مبتلا به آنومالی بلکه برای دندانپزشکان. این ناهنجاری می‌تواند تغییری بین قوس‌های دندانی ایجاد کند، و به عنوان یک عامل مهم مستعد کننده اکلوژن، عملکرد سیستم روزنه را تغییر می‌دهد، علاوه بر این باعث ایجاد ناراحتی در زمینه مسائل مربوط به زیبایی شناختی می‌شود، که شکایت اصلی بیمار است. 

درمان‌های متعددی برای آژنزیس پیشنهاد شده است. گزینه‌ها از درمان یا حتی امکان مداخلات بالینی برای ایجاد فضای کافی با هدف گنجاندن دندان از دست رفته به منظور بستن فضای موجود در قوس دندانی و ایجاد تماس با دندان‌ها متغیر است. 

تصمیم در طول برنامه‌ریزی درمان مستلزم شناسایی روش‌های جایگزین، پیش‌بینی احتمالات نسبی به نفع نتیجه مطلوب بلندمدت، و ارزیابی رابطه هزینه-ریسک-فایده مربوط به هر گزینه است. تصمیم باید برای بیمار یا مراقبین قابل درک باشد و نیازهای بیمار را بهتر برآورده کند. بسیاری از چالش‌ها در به دست آوردن نتایج مطلوب و حفظ نتایج بهینه دخیل هستند.

با تکامل مواد ترمیمی و روش‌های چسبندگی، لمینت‌های سرامیکی در اصلاحات و بازسازی‌های دندانی با قابلیت پیش‌بینی موفقیت بالا مورد استفاده قرار گرفته‌اند، به ‌ویژه به این دلیل که نیاز به سایش کمتر دارند یا در بسیاری موارد اصلا نیاز به سایش ندارند و میزان بیشتری از ساختار دندانی سالم را حفظ می‌کنند، علاوه بر این به سلامت پالپ و پریودنتال کمک می‌کنند. علاوه بر این مزایا، درمان زیبایی با استفاده از لمینت‌های سرامیکی، موارد دیگری مانند زیست سازگاری، ثبات رنگ و خواص سفیدی مطلوب را نیز ارائه می‌دهد که امکان استقرار مجدد دندان با ویژگی‌های بیومکانیکی مشابه دندان‌های طبیعی را فراهم می‌کند.

انتخاب مناسب یک سیستم سرامیکی برای شرایط بالینی خاص ممکن است طول عمر بیشتری را برای این نوع ترمیم‌ها فراهم کند. اگرچه اکثر این سیستم‌ها نتایج زیبایی را به خوبی فراهم می‌کنند  و به بیمار ارائه می‌دهند، اما برخی از آنها به دلیل شفافیت بیشتر مواد برای نواحی قدامی مناسب‌تر هستند. چندین معیار می‌تواند توسط متخصصان برای انتخاب مناسب‌ترین سیستم لمینت سرامیکی استفاده شود، مانند زیبایی، سازگاری حاشیه‌ای، زیست سازگاری، مقاومت، هزینه و سهولت ساخت.

بنابراین هدف از این کار انجام موارد مربوط به درمان زیبایی یک بیمار مبتلا به آژنزیس با استفاده از روکش‌های لمینت سرامیکی است.

تشخیص و بررسی علل بیماری

مورد بالینی و نحوه درمان: پس از ارزیابی دقیق و همه جانبه بیمار و شرایط بیماری او از سوی پزشک، اولین گزینه از یک طرح درمانی که به بیمار پیشنهاد می‌شود، اصلاح موقعیت دندان نیش و پرمولر با استفاده از حرکت ارتودنسی و پس از آن کاشت دندان‌های ثنایای جانبی است. با این حال، این گزینه ممکن است توسط بیمار که احتمالا علاقه‌ای به انجام عمل جراحی ندارد، پذیرفته نشود و گزینه‌های دیگری به وی ارائه شود.

بنابراین گزینه دوم که شامل برنامه‌ریزی درمانی ارائه شده و علاوه بر آن، تشریح مجدد وضعیت با تهیه لمینت‌های سرامیکی به منظور هماهنگی بهتر لبخند بیمار است، به وی پیشنهاد می‌شود. در عین حال تمام مزایا و معایب درمان به طور جامع برای بیمار توضیح داده خواهد شد. در این صورت بیمار می‌تواند پس از آگاهی کامل از موارد مربوط به گزینه درمانی پیشنهادی، این نوع درمان را بپذیرد و با آن موافقت کند. 

اپیلاسیون تشخیصی: اولین مرحله بالینی درمان، شامل انجام قالب گیری با استفاده از سیلیکون متراکم زتاپلاس (است تا از این طریق موارد بیماری به طور دقیق‌تر مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد. پس از به دست آمدن طرح، عمل اپیلاسیون انجام می‌شود تا آناتومی مورد نظر تا حد امکان به آناتومی دندان‌های ثنایای جانبی فوقانی نزدیک شود. پس از آن وضعیت دندان بیمار به ویژگی‌های مورد نظر دندان نیش نزدیک خواهد شد. بر اساس اصول تناسب و به منظور حفظ هارمونی لبخند بیمار، عناصر زیبایی شناختی در دو بعد مزیودیستال و گردنی تنظیم و اعمال می‌شود. علاوه بر این موارد، اپیلاسیون تشخیصی برای تشریح مجدد و ایجاد هماهنگی لبخند بیمار به وی پیشنهاد می‌شود که ممکن است با موافق بیمار روبرو شود.

دندانپزشکی شبانه روزی

روش‌های مربوط به  سفید کردن و ماکت کردن دندان

دندانپزشکی شبانه روزی

به منظور بهینه سازی نتیجه زیبایی و دستیابی به نتیجه مطلوب و مورد نظر، بیمار باید در یک جلسه تحت درمان سفید کردن دندان قرار گیرد. این کار در سه زمان ۱۵ دقیقه‌ای انجام می‌شود و در صورتی که ایجاد هیچ نوع حساسیتی نسبت به مواد این درمان در بیمار گزارش نشود، نتیجه به دست آمده رضایت بخش در نظر گرفته خواهد شد. نتیجه مطلوب و نهایی این درمان پس از انجام بلیچینگ به دست می‌آید.

پس از ۷ روز ماکت انجام می‌شود تا تا بیمار بتواند شبیه سازی درمان پیشنهادی را تجسم کند و همچنین این روش به پزشک این امکان را می‌دهد که متوجه شود آیا نیاز به اصلاحات در اپیلاسیون تشخیصی وجود دارد یا نه. پس از این مرحله مدل موم شده کپی می‌شود و یک پوشش سیلیکونی با استفاده از یک نرم کننده خلاء ساخته می‌شود که امکان انتقال اپیلاسیون پیشنهادی را به دهان بیمار خواهد

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره با کادری مجرب و توانمند آماده ارائه انواع خدمات دندانپزشکی به صورت شبانه روزی و تمام وقت می باشد.

5 1 رای
امتیاز این مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Buttonتماس از سایت 20 درصد تخفیف