نکات مهم برای رعایت بهداشت دندان

اگر چه بوی بد دهان غالبا مربوط به عدم رعایت بهداشت دندان ها است و واقعا

نکات مهم برای رعایت بهداشت دندان

اگر چه بوی بد دهان غالبا مربوط به عدم رعایت بهداشت دندان ها است و واقعا ابتدایی ترین و اساسی ترین توصیه برای رفع بوی بد دهان ، پاکیزه نکه داشتن دهان با مسواک کردن به طور صحیح و کامل است اما گاهی بوی بد دهان به عنوان آثار ثانوی برخی بیماریها است و با درمان آن بیماری ها ، بوی بد دهان نیز برطرف می شود . در این بخش توصیه هایی را برای حفظ بهداشت دندان تقدیم می کنیم.  

توصیه هایی برای بهداشت دندان

 

دندانپزشکی شبانه روزی زهره- دندانپزشکی

اقدام اساسی برای حفظ سلامت دندانها و بهداشت دندان ، مسواک کردن به روش صحیح و در زمان لازم است . مسواک باید موی کوتاه داشته باشد و از نظر زبری یا نرمی برای مصرف کننده مسواک قابل قبول و مناسب است .   در هنگام مسواک کردن باید با دقت و بدون عجله دندان ها را در جهت طول دندان و شیارهای آن ، بطور کامل مسواک کرد و با یک چرخش تقریبا ۴۵ درجه ای ذرات غذا را از لای دندانها خارج کرد .   اگر عمل مسواک دندان به طور کامل انجام شود  برای رعایت بهداشت دندان حداقل مدت سه دقیقه باید طول بکشد .  
  • حداقل ۳ بار در شبانه روز یعنی بعد از صرف صبحانه ، ناهار و شام باید مسواک کرد البته مسواک کردن بعد از شام و قبل از خواب اهمیت بیشتری دارد .
 
  • مناسب ترین زمان برای مسواک کردن حداکثر ۲۰ دقیقه بعد از صرف ماده غذایی است .
 
  • در مواقع مصرف شیرینی ها و مواد غذایی چسبنده ، مسواک کردن قویا بعد از مصرف مواد مورد اشاره توصیه می شود .
 
  • مصرف خمیر دندان های مختلف بهتر از مصرف فقط یک نوع خمیر دندان است، زیرا فرصت سازگاری میکروبهای دهان را با ترکیبات موجود در خمیر دندان محدود می کند .
 
  • حتی اگر خمیر دندان در دسترس نباشد مسواک کردن با آب و یا آب و نمک برای بهداشت دندان لازم است . در حقیقت آنچه که مهتر است همان مسواک کردن است که موجب برطرف کردن مواد باقی مانده در رو و لابلای دندان ها می شود .
 
  • خمیردندانهای حاوی فلوراید بهتر از سایر خمیر دندان ها است .
 
  • از شکستن اجسام سخت با دندان جدا باید خودداری کرد .
 
  • خوردن آب یا غذای داغ و خیلی سرد همزمان یا به فاصله کم ، صلاح نیست .
 
  • استفاده از مسواک اختصاصی ضروری است .
 
  • قرار دادن مسواک خشک نشده در قوطی مخصوص کاردستی نیست بلکه بهتر است برای خشک شدن کامل مسواک ، آن را در لیوان طوری قرار دهند که قسمت مودار مسواک بیرون از لیوان بماند و کاملا خشک شود .
    کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره در جهت ارتقا سطح بهداشت فردی و همچنین آموزش کودکان برای تربیت نسلی فرهیخته و به روز آماده آموزش به کودکان زیر ۶ سال در محیطی مناسب و با استفاده از متخصصان مجرب می باشد.

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره با کادری مجرب و توانمند آماده ارائه انواع خدمات دندانپزشکی به صورت شبانه روزی و تمام وقت می باشد.

0 0 رای ها
امتیاز این مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Buttonتماس از سایت 20 درصد تخفیف