نحوه مراقبت و تمیز کردن ایمپلنت دندان

نحوه مراقبت و تمیز کردن ایمپلنت دندان

  امروزه در جهان تعداد زیادی از افراد از ایمپلنت دندان استفاده می کنند. ایمپلنت یکی از روش های جایگزینی دندان برای کسانی که یک یا چند دندان از دست داده اند همچنین فوایدی دارد که دندان جایگزین شما مانند یک دندان طبیعی ظاهر زیبایی به دندان شما بدهد.   تمیز کردن و مراقبت از کاشت دندان کلیدی برای افزایش زیبایی ظاهری و عملکرد ایمپلنت می باشد. عدم مراقبت صحیح از ایمپلنت های دندان شما می تواند خطر ابتلا به پری ایمپلنت را افزایش دهد، پری ایمپلنت یک بیماری التهابی است که روی بافتهای نرم و سخت اطراف ایمپلنت تاثیر می گذارد. در صورت عدم فشار، پری ایمپلنت می تواند منجر به از بین رفتن استخوان و کاشت دندان شود. با این حال، تمیز کردن ایمپلنت های دندانی به طور منظم می تواند به شما در کاهش خطر ابتلا به پری ایمپلنت کمک کند تا لبخند روشن، سالم و جذابی را برای شما حفظ کند.  

نحوه پاک کردن ایمپلنت های دندان

  یک مسواک با برس سخت می تواند به لثه آسیب برساند و یا ایجاد خونریزی کند و یک مسواک با برس نرم یا متوسط در از بین بردن تار و پلاک موثر است. به نظر می رسد مسواک های برقی به دلیل شیوه تولید یکنواخت دورها برای تمیز کردن دندان ها موثرتر باشد در این روش با ایجاد یکنواخت پالس ها برای تمیز کردن دندان ها عاملی موثر در از بین بردن باکتری ها می باشد. صرف نظر از انتخاب یک مسواک برقی یا دستی، سعی کنید از مسواک با برس نرم استفاده کنید.  

مسواک زدن حداقل دوبار در روز

مسواک زدن بعد از بیدار شدن از خواب، باعث از بین رفتن باکتری ها در دهان و از بین رفتن بوی بد دهان می شود. مسواک زدن در شب نیز به از بین بردن باکتری هایی که در طول روز ایجاد شده اند کمک می کند و خطر ایجاد پلاک و پوسیدگی یک شبه را کاهش می دهد. بسیاری از دندانپزشکان مسواک زدن را بعد از هر وعده غذایی را پیشنهاد می کنند.  

استفاده از دهان شویه

مسواک زدن باعث از بین رفتن باکتری ها و پلاک هایی می شود که در اطراف دندان ها هستند، البته برخی از فضاهای دهان را نمی توانیم با مسواک زدن تمیز کنیم و مسواک به این محل ها دسترسی ندارد، به همین منظور دندانپزشکان استفاده از دهان شویه را توصیه می کنند، البته برخی از دندان پزشکان استفاده از نخ دندان را برای تمیز کردن فضای بین دندان ها توصیه می کنند که به دلیل اینکه ممکن است نخ دندان به لثه و یا دندان ها آسیب برساند استفاده از دهان شویه بیشتر توصیه شده است.  

استفاده از خمیردندان های فاقد مواد ساینده

برخی از خمیردندان ها حاوی مواد ساینده هستند، مانند جوش شیرین یا مواد پاک کننده لکه، برای نگهداری از ایمپلنت از خمیردندان های فاقد مواد ساینده استفاده کنید، زیرا ممکن است این مواد روی آکریلیک و لعاب و لایه های چینی تاج ایمپلنت تاثیر گذارند. می توانید از خمیردندان هایی که مخصوص ایمپلنت دندان تولید می شوند نیز استفاده کنید. یا از دندانپزشک خود بخواهید که خمیردندانی را به شما پیشنهاد دهد.  

استفاده از مسواک مخصوص

از مسواک های مخصوصی که دارای گردن زاویه دار هستند استفاده کنید تا بتوانید به راحتی فضاهای اطراف ایمپلنت را تمیز کنید تا دچار پری ایمپلنت نشوید.  

نکاتی در مورد افزایش عمر ایمپلنت

  ایمپلنت به دلیل اینکه از موادی ساخته می شود که نمی پوسد، به زودی خراب یا پوسیده نمی شود، اما بافت لثه و استخوان حمایت کننده ایمپلنت ممکن است پوسیده و خراب شود، پس بایستی این بافت ها را که در معرض پوسیدگی باکتری ها و التهاب و عفونت قرار دارند را حمایت کنید.  

  • ایمپلنت های خود را به طور مرتب تمیز کنید
  • برنامه چک دندان های خود را به طور مرتب انجام دهید
  • از محصولات و مسواک های مخصوص ایمپلنت استفاده کنید
  • از مواد خوراکی که موجب پوسیدگی و لکه دار شدن تاج ایمپلنت می شود پرهیز کنید
  • از آب و نوشیدنی های خیلی گرم پرهیز کنید
  • از جویدن مواد خوراکی خیلی سخت، مانند یخ، آب نبات و … پرهیز کنید
  • برای جرمگیری دندان ها حتما دندانپزشک خود را از وجود ایمپلنت آگاه کنید
  • از استعمال دخانیات که موجب تضعیف و التهاب و لکه دار شدن تاج می شود خودداری کنید

  همچنین درصورتی که در کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره اقدام به کاشت ایمپلنت نموده اید از خدمات آموزشی این مرکز جهت نگهداری از ایمپلنت های خود استفاده نمایید.   منبع: sarasotadentistry.com

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره با کادری مجرب و توانمند آماده ارائه انواع خدمات دندانپزشکی به صورت شبانه روزی و تمام وقت می باشد.

0 0 رای ها
امتیاز این مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Buttonتماس از سایت 20 درصد تخفیف