نحوه انجام ایمپلنت دندان بدون درد و جراحی

دندانپزشکی شبانه روزی
ایمپلنت دندان به وسیله جراحی، امری بسیار سخت و دردناک برای بیمار محسوب می‌شود که باعث می‌شود فرد برای مدت طولانی مجبور باشد که سختی و عذاب آن را تحمل کند. حتی در مواردی ممکن است درد ناشی از جراحی، تا هفته‌ها پس از انجام عمل نیز ادامه یابد و فرد را برای ادامه زندگی و انجام کارهای روزمره، با مشکلات خاصی روبرو کند. اما آیا راه مناسبی برای حل این مشکل و رفع نگرانی بیماران و افرادی که قصد انجام ایمپلنت را دارند، وجود دارد؟ باید بگوییم که بله، با توجه به پیشرفت فناوری، روش‌های جدیدی در زمینه انجام عمل ایمپلنت دندان ایجاد شده است که نیاز به جراحی دردناک را برای بیماران، از بین برده است. این روش‌ها  به گونه‌ای است که بیمار درد زیادی را احساس نمی‌کند

ایمپلنت بدون نیاز به جراحی به روشی انجام می‌شود که در آن نیازی به ایجاد برش در لثه و زدن بخیه وجود ندارد. ویژگی‌های این نوع ایمپلنت به شرح زیر است: 

  • جراحی دقیق، ایمن و قابل پیش‌بینی
  • زمان انجام عمل در بازه زمانی کوتاه‌تر
  • زمان بهبودی کوتاه‌تر با جراحی بدون فلپ
  • هیچ بخیه یا برشی لازم نیست و در نتیجه یک روش مطلوب برای بیمار ایجاد می‌شود
  • ناراحتی کمتری بعد از عمل
  • امکان قرار دادن پروتز فوری بر روی دندان پس از این عمل

بهبود مشکلات دندان در یک ساعت (ایمپلنت دندان بدون جراحی(

دندانپزشکی شبانه روزی

(ایمپلنت دندان بدون جراحی) انجام عمل ایمپلمنت دندان در یک ساعت است که می‌توان زمان درمان ایمپلنت را به میزان قابل توجهی کاهش داد. به لطف فناوری جدیدی که به ما امکان می‌دهد ایمپلنت‌های دندانی و دندان‌های جدید و کاملاً کارآمد را در همان قرار ملاقات نخست با پزشک، داشته باشیم. عمل جراحی واقعی ممکن است فقط مدت کوتاهی و شاید یک ساعت طول بکشد، اما این روش همچنین به مرحله آماده‌سازی حیاتی نیاز دارد که می‌تواند بین ۲ تا ۴ هفته زمان ببرد.

بخش مهمی از این شیوه، شامل تکنیک‌های پیچیده رادیوگرافی همراه با فناوری کامپیوتری است تا امکان قرار دادن دقیق جراحی ایمپلنت‌ها را فراهم کند. تصویربرداری سه بعدی دقیق بسیار به ما کمک می‌کند. این سیستم همچنین امکان ارزیابی دقیق ساختار استخوان، ترسیم مناطق دندان با بهترین یکپارچگی استخوان، تعیین موقعیت دقیق ایمپلنت‌ها و همچنین ایجاد یک پروتز دائمی قبل از جراحی ایمپلنت دندان را فراهم می‌کند.

زمان مورد نیاز برای بهبودی در این نوع جراحی چقدر است؟

زمان بهبودی کمی برای پر کردن شکاف استخوان مورد نیاز است، زیرا ایمپلنت‌ها دقیقاً در محل‌های جراحی آماده شده برای آنها قرار می‌گیرند. ایمپلنت‌ها برای عملکرد فوری آماده هستند و بدون زمان انتظار، ترمیم‌ها را می توان بلافاصله بارگذاری کرد. با شیوه جراحی ایمپلنت دندان در یک ساعت، پروسه در حدود یک ساعت به پایان می‌رسد و بیمار با دندان های جدید خود با لبخندی جدید و زندگی جدید در پایان محل جراحی را ترک می‌کند.

روش دندان در یک ساعت می‌تواند برای یک دندان، چند دندان و جایگزینی همه دندان‌ها استفاده شود. این روش به ویژه برای موارد توانبخشی کامل در بیمارانی که قبلاً دندان های خود را از دست داده‌اند، مناسب است. همچنین در بیماران مبتلا به اختلالات انعقادی توصیه می‌شود.

تشخیص، اجرا و برنامه‌ریزی به ما امکان کنترل کامل پارامترهای انجام این عمل را می‌دهد. ما می‌توانیم موقعیت بهینه ایمپلنت را تعیین کنیم. نیازهای بیومکانیکی، عملکردی و زیبایی شناختی و همچنین کمیت و کیفیت استخوان در محل انتخاب شده، به طور کامل در فرآیند تصمیم‌گیری ادغام می‌شوند.

این شیوه برای ایمپلنت دندان، سریع‌ترین و موثرترین سیستم است. با این تکنیک ساخت ایمپلنت برای بیمار بسیار سریع‌تر و راحت‌تر است. نیازی نیست فرد پس از عمل طولانی مدت رنج بکشد و ببیند که چگونه در عرض ۲۴ ساعت و بدون ناراحتی یا جای زخم زندگی سالمی داشته باشد. این یک مزیت بزرگ برای ما در هنگام تصمیم گیری در مورد این روش بسیار مناسب است. در این شیوه تنها در دو درصد موارد ممکن است فک بیمار ایمپلنت‌ها را رد کند.

روش انجام عمل ایمپلنت بدون نیاز به جراحی

دندانپزشکی شبانه روزی
  • تشخیص بالینی که در آن دندانپزشکان بیمار را از نظر بالینی و برداشتن قالب برای مدل‌های مطالعه و راهنمایی رادیولوژیک معاینه می کنند.
  • اسکن TC Scan (CB)
  • بررسی هدایت رادیولوژیک و اسکن بیمار
  • تشخیص و برنامه‌ریزی روند درمان
  • قرار دادن ایمپلنت‌ها موقعیت مطلوب توسط دندانپزشک
  • تولید پیش‌ساخته محلول‌های پروتز
  • آماده‌سازی ایمپلنت‌های مبتنی بر پیش‌ساخته با استفاده از الگوی جراحی موقت
  • قرار دادن ایمپلنت‌ها با استفاده از بی‌حسی موضعی
  • عدم نیاز به بخیه زدن هنگامی که پروتز ثابت موقت روی ایمپلنت‌ها قرار گرفت

برای این نوع جراحی چه محدودیت هایی وجود دارد؟

 اگر دهان بیمار به دلیل عفونت در ناحیه نزدیک به محل عمل یا محل مربوط به افزایش بافت نرم یا سخت انجام عمل را با محدودیت مواجه کند، در این صورت باید لثه را بلند کرد. این نوع جراحی در کلینیک‌های دندانپزشکی پیشرفته در کشورهای مختلف دنیا انجام می‌شود. با این حال، از آنجایی که این فناوری جدید است و برای زیبایی از آن استفاده می‌شود، به همین دلیل برای کلینیک‌ها هزینه بر است. هزینه‌ها با قیمت‌های انگلستان تا ۱۹۰ میلیون تومان برای ایمپلنتی که با این تکنیک قرار داده می‌شود، در نظر گرفته می‌شود.

پیشنهاد ما درباره شیوه عمل دندان در یک ساعت (ایمپلنت دندان غیر جراحی) با قیمت ۲۹ میلیون تومان (ایمپلنت + اباتمنت) است. هزینه ایمپلنت کامل با تاج حدود ۳۵ میلیون تومان است. در عین حال برای انجام این عمل، کلینیک‌های مختلفی وجود دارد که افراد می‌توانند با توجه به شرایط مالی و اقتصادی، یکی از این مراکز را انتخاب کنند. کلینیک‌های مجهز در کشورهای مختلف معمولا دارای اسکنر سی تی اسکن و تیم برنامه‌ریزی ایمپلنت با استفاده از آخرین فناوری کاشت هدایت شده هستند. کلینیک‌های مختص انجام عمل ایمپلنت باید بسیار مدرن و دارای امکانات عالی برای راحتی بیمار باشند. ماهیانه تعداد زیادی عمل ایمپلنت بدون نیاز به جراحی در کلینیک‌های مختلف انجام می‌شود که شما می‌توانید بر حسب نیاز و بر اساس شرایط خود، کلینیک مورد نظر را انتخاب و انجام عمل ایمپلنت خود را در آن مرکز دنبال کنید.دندانپزشکی شبانه روزی

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره با کادری مجرب و توانمند آماده ارائه انواع خدمات دندانپزشکی به صورت شبانه روزی و تمام وقت می باشد.

0 0 رای ها
امتیاز این مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Buttonتماس از سایت 20 درصد تخفیف