دلایل انتخاب ایمپلنت برای دندان های از دست رفته

دندان ها اغلب به یکی از این دو دلیل کشیده می شوند. یا به دلیل پوسیدگی گسترده یا به دلیل ریزش استخوان

دلایل انتخاب ایمپلنت برای دندان های از دست رفته

 

دندان ها اغلب به یکی از این دو دلیل کشیده می شوند. یا به دلیل پوسیدگی گسترده یا به دلیل ریزش استخوان ناشی از بیماری پریودنتال. باتوجه به اینکه نیمی از جمعیت بالغ ما با بیماری پریودنتال دست و پنجه نرم می کنند، جای تعجب نیست که تقریبا بیش از نیمی از جمعیت بالغ ما یک دندان از دست داده اند. و این را با این واقعیت ترکیب کنید که تعداد زیادی از این جمعیت اصلا دندان طبیعی ندارند و این به معنای از دست رفتن تعداد زیادی دندان است.

با استفاده از ایمپلنت می توانید یک یا چند دندان از دست رفته را جایگزین کنید. بعضی اوقات نیز برای لنگر انداختن دندان مصنوعی یا به عنوان بخشی از واحد پل از آن استفاده کرد. در اینجا ۵ دلیل استفاده از ایمپلنت برای کاشت دندان را برای شما ذکر می کنیم با ما همراه باشید.

 

یک نوع سرمایه گذاری

 

کاشت دندان بهترین گزینه برای دندان های از دست رفته است. زیرا ایمپلنت مستعد پوسیدگی نیستند و همچنین می توانید دندانی مانند دندان خود بکارید که با آن بجوید و همان زیبایی است. هنگام قراردادن ایمپلنت تراکم استخوان یکی از معیارهای مهم است. در واقع پایه ایمپلنت یک پیچ تیتانیوم است که به استخوان پیچ می شود و باعث ایجاد یک دندان بسیار قوی و کاربردی می شود.

 

قراردادن ایمپلنت به صورت روتین یک روند حدودا ۶ ماهه است. گاهی اوقات هنگام تعویض چندین دندان ساده ترین راه حل است، اما می توان ایمپلنت ها را نیز قرارداد تا چیزی برای قفل شدن دندان مصنوعی در محل وجود داشته باشد.

یکی از مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد این است که به دلیل ادامه تغییری در آناتومی دهان فرد ایجاد گردد که در مدت زمان طولانی ممکن است مناسب نباشد و با گذشت سالها ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی شود. اما درصورتی که دندان مصنوعی توسط ایمپلنت محکم گردد از این مشکلات جلوگیری می گردد. برای ایمن سازی پروتزهای دندان مصنوعی ایمپلنت یکی از بهترین روش ها است.

 

دوام

 

به گفته دندانپزشکان حتی بهترین ترمیم ها نیز برای همیشه دوام ندارند. با کاهش ضعف استخوان، لازم است که پروتزها تنظیم و تعویض شوند. یک پل ممکن است ۵ الی ۱۰ سال دوام بیاورد اما کاشت دندان می تواند یک عمر دوام داشته باشد. اگر یک دندان به درستی کاشته شود و کاشت آن موفقیت آمیز باشد تقریبا می توان گفت ۹۸ درصد دوام آن تا پایان عمر است. طبق گفته پزشکان یک ایمپلنت موفق میزان بقایی به مدت ۳۰ سال خواهد داشت.

 

حفظ دندان های باقی مانده

 

همانطور که قبلا بحث کردیم ایمپلنت باعث حفظ انسجام و تراکم استخوان می شود و تاثیر کمتری روی دندان های اطراف دارد. این مساله درمورد پل ها یا دیگر پروتزها نمی تواند صادق باشد. یک پل برای پرکردن فضای خالی بین دو دندان به کار می رود، اگر برای دندان های طبیعی کناری اتفاقی بیفتد، باید تمام پل را بیرون آورد. دندان مصنوعی نیز که گاهی برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می شوند باعث مشکلات لثه می شوند و نیروی ناخواسته ای را روی دندان های طبیعی وارد می کنند. درواقع ایمپلنت بدون وارد کردن استرس به دندان های طبیعی کناری جایگزین دندان از دست رفته می شود.

 

ظاهر طبیعی

 

وقتی ایمپلنت به درستی انجام می شود، از سایر دندان ها قابل تشخیص نیست. ممکن است تاج آن کمی متفاوت با دیگر دندان ها باشد، اما این تفاوت آنقدر جزئی است که اکثر مردم حتی متوجه آن نمی شوند. حتی وقتی تاج دندان نصب می گردد و مراحل کاشت ایمپلنت پایان می یابد گاهی حتی قادر نخواهید بود آن را از دیگر دندان های خود تشخیص دهید.

 

بدون پوسیدگی

 

از آنجا که ایمپلنت ها تیتانیوم هستند، در برابر پوسیدگی مقاوم هستند. این بدان معناست که پس از قراردادن ایمپلنت، اگر به درستی مراقبت شود، دیگر نیازی به نگرانی در مورد نیاز به درمان آینده ندارید. بیمارانی که از ایمپلنت استفاده میکنند باز هم ممکن است دچار بیماری های پریودنتال شوند پس حفظ بهداشت دهان و دندان را جزو عادتهای خود قرار دهید. استفاده منظم از نخ دندان و مسواک را فراموش نکنید.

در کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره تلاش ما برای برتری در مراقبت از بیمار است و می خواهیم هر بیمار اطمینان حاصل کند که ایمپلنت انتخاب مناسبی برای کاشت دندان از دست رفته است.

 

 

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره با کادری مجرب و توانمند آماده ارائه انواع خدمات دندانپزشکی به صورت شبانه روزی و تمام وقت می باشد.

0 0 رای ها
امتیاز این مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Buttonتماس از سایت 20 درصد تخفیف