کاشت دندان که ایمپلنت دندان نیز نامیده می شود ، همان دندان مصنوعی قرار گرفته در استخوان فک برای جایگزینی ریشه دندان است. ایمپلنت از جنس تیتانیوم است ،آنها پایه محکمی برای دندانهای دائمی یا متحرک شما دارند که باید با دندانهای طبیعی ترکیب شوند. آنها گزینه مناسبی برای افرادی هستند که به دلیل آسیب دیدگی ، بیماری پریودنتال یا دلایل دیگر یک یا چند دندان از دست داده اند. ایمپلنت ها  یک راه حل طولانی مدت برای بازگرداندن لبخند از دست رفته شما هستند. اگر از ایمپلنت ها و دندان های خود به درستی مراقبت کنید ، آن ها برای یک عمر ماندگار می شوند.

انواع کاشت دندان

 اندوستال  :

این نوع کاشت در استخوان فک قرار می گیرد. آنها معمولاً به اشکال مختلف مانند استوانه و پیچ کوچک مورد استفاده قرار می گیرند . هر ایمپلنت حداقل یک یا چند دندان مصنوعی را در خود نگه می دارد. این ایمپلنت معمولاً برای افرادی که از پل یا پروتزهای متحرک استفاده می کنند به عنوان یک گزینه عالی استفاده می شود.

  ساب پریستال :

روی استخوان فک یا بالای آن قرار می گیرند. این ایمپلنت ها برای افرادی استفاده می شود که استخوان فک پایینی دارند ، نمی توانند از پروتزهای معمولی استفاده کنند و نمی خواهند برای بازسازی آن عمل کنند.

روش کاشت دندان

در مرحله اول ، دندانپزشک با جراحی کاشت را در استخوان فک قرار می دهد. کاشت دندان جایگزین ریشه دندان می شود و برای بهبودی به زمان مناسب (مثلا ۳ تا ۶ ماه) نیاز دارد. در طی این زمان بهبودی ، استخوان سازی در جایی اتفاق می افتد که بین استخوان فک و ایمپلنت ارتباطی وجود داشته باشد. برخی از بیماران ممکن است قبل از اتصال دندانهای جایگزین به ایمپلنت منتظر بمانند تا ایمپلنت کاملاً یکپارچه شود. بیماران دیگر می توانند دندان های جایگزین و ایمپلنت را در یک بار مراجعه قرار دهند.

این پایه برای اتصال ایمپلنت و دندان مصنوعی قرار گرفته است. تکیه گاه اتصالی است که از طریق خط لثه گسترش می یابد تا ایمپلنت همچنان دفن شود. در مورد کاشت دندان ، هر شخص دوره نقاهت خود را دارد. لثه اطراف تکیه گاه باید قبل از قرار دادن تاج حتما ترمیم شود.

سرانجام ، دندانپزشک دندان یا دندانهای مصنوعی را قرار می دهد. در صورت کاشت تک دندان ، جراح دندان یک دندان جدید را تنظیم می کند ، معروف به تاج دندان. تاج به شکل ، اندازه و رنگ بستگی دارد به طوری که کاملا با دندان های طبیعی شما ترکیب می شود. اگر بیش از یک دندان را جایگزین می کنید ، پل های مصنوعی یا دندان مصنوعی وجود دارد که متناسب با دهان و ایمپلنت شما هستند. دندانپزشک برای ساختن دندانهای مصنوعی به مدتی زمان نیاز دارد. در این مدت ، او ممکن است یک پل موقت ، تاج یا پروتز مصنوعی بدهد تا بتوانید بطور معمول جویده و صحبت کنید تا دندانهای تعویض شده آماده شوند.

ایمپلنت دندان-دندانپزشکی در تهران

سوالات متداولی که بیماران درباره کاشت دندان می پرسند

چه مدت طول می کشد تا یک یا چند دندان ترمیم شود؟

از آنجا که هر بیمار منحصر به فرد است ، دندانپزشک ما زمان تقریبی را برای انجام این فرآیند در اختیار شما قرار می دهد. زمان بستگی به وضعیت استخوان فک و سابقه دندانپزشکی و پزشکی بیمار دارد. زمان دقیق مورد نیاز از ابتدا تا انتها می تواند برای موارد پیچیده تر چند ماه تا بیشتر از یک سال باشد.

خطرات مرتبط با درمان چیست؟

کاشت دندان موثرترین روش درمانی برای دندانهای شکسته ، کج ، آسیب دیده یا از دست رفته است. اگرچه به سختی هیچ عارضه ای وجود دارد ، اما برخی از خطرات شامل عفونت ، ریشه دندان ، آسیب به دندانهای دیگر ، سینوس ، آسیب عصبی ، شکستگی و عدم توانایی در تکمیل فرآیند به دلیل ناکافی بودن استخوان فک است. با دندانپزشک ما صحبت کنید و درباره خطرات موجود در درمان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آیا ایمپلنت دندان آسیب خواهد دید؟

اگرچه ممکن است بسته به وضعیت بیمار ناراحتی وجود داشته باشد ، اما بسیاری از افراد پس از درمان احساس بهتری نسبت به انتظار خود دارند. اکثر بیماران تا روز بعد به کار و فعالیت های روزمره خود بازگشتند و از نتیجه راضی هستند.

هزینه های مرتبط با کاشت دندان چیست؟

پس از مشاوره اولیه ، جراح دندانپزشکی ما باید هزینه درمان تخمینی را ارائه دهد. اگر دندان های شما بر توانایی شما در خوردن ، صحبت کردن ، لبخند زدن یا کاهش اعتماد به نفس شما تأثیر دارد ، مطمئناً کاشت دندان سرمایه گذاری خوبی است که قابل تأمل است.

ایمپلنت متحرک دندان
ایمپلنت متحرک دندان

با توجه به مواردی که گفته شد. کاشت ایمپلنت می‌تواند در ایجاد لبخندی زیبا به شما کمک کند. ایمپلنت ممکن است نسبت به روش های دیگر ارزان‌تر باشد، اما تاثیر شگفت‌انگیزی در بالا بردن زیبایی و اعتماد به نفس شما دارد.

اگر قصد دارید خدمات دندانپزشکی حرفه ای را تجربه کنید، مراجعه به کلینیک دندانپزشکی زهره یک کار ضروری است. در این کلینیک علاوه بر ایمپلنت میتوانید از خدمات دیگر نظیر جرم گیری ، ارتودنسی و درمان ریشه بهره مند شوید.

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره با کادری مجرب و توانمند آماده ارائه انواع خدمات دندانپزشکی به صورت شبانه روزی و تمام وقت می باشد.

0 0 رای ها
امتیاز این مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Buttonتماس از سایت 20 درصد تخفیف