آیا می‌توان از ایمپلنت‌های دندانی برای دندان‌های جلویی استفاده کرد؟

دندانپزشکی شبانه روزی
سالانه بسیاری از افراد به دلایل مختلف دندان‌های خود را از دست می‌دهند، که این مسئله مشکلات متعددی برای آن‌ها ایجاد می‌کند. از عدم لذت بردن از خوردن غذا به دلیل عدم توانایی در جویدن مناسب آن گرفته تا بی‌رغبتی به لبخند زدن و خندیدن در جمع‌های دوستانه و خانوادگی که دلیل آن از دست دادن زیبایی ظاهری دندان‌های فرد است. با این وجود علم پزشکی به کمک شما آمده است تا این معضل اساسی را به بهترین شکل ممکن حل کنید.

ایمپلنت‌های دندانی به طور گسترده‌ای به عنوان یک استاندارد طلایی در جایگزینی دندان در نظر گرفته می‌شوند، زیرا می‌توانند مادام‌العمر دوام داشته باشند و ظاهر و احساسی فوق‌العاده طبیعی به دارنده آن بدهند. در واقع، آنها به قدری محبوب هستند که تخمین زده می شود هر سال ۵ میلیون ایمپلنت جدید قرار داده شود. اما اگر دندان جلویی را از دست بدهید چه می‌شود – آیا ایمپلنت‌های دندان هنوز هم می‌توانند برای شما مفید واقع شوند؟ خوشحال خواهید شد اگر بدانید پاسخ مثبت است! در این مطلب، خواهید فهمید که چرا آنها گزینه بسیار خوبی برای دندان‌های جلو و عقب هستند و چگونه یک دندانپزشک می‌تواند از قبل مطمئن شود که شما کاندید خوبی برای این روش هستید.

فواید ایمپلنت‌های دندانی برای دندان‌های جلوییدندانپزشکی شبانه روزی

هنگامی که دندان جلویی را از دست می‌دهید، گزینه‌های جایگزینی شما شامل بریج دندان و پروتز جزئی است. اما ایمپلنت‌های دندانی مزایای زیادی را به شما می‌دهند که به سادگی نمی‌توانید از بریج یا پروتز به دست آورید، از جمله:

  • برای بریج دندانی نیاز است که دندان‌های دو طرف فضای خالی برای روکش‌های دندانی داشته باشند، که این کار به‌طور دائم جای آنها را تغییر می‌دهد. ایمپلنت به هیچ وجه روی دندان‌های مجاور تاثیر نمی‌گذارد.
  • ایمپلنت‌ها استخوان فک شما را حفظ می‌کنند، که به شما کمک می‌کند ساختار صورت جوان را در طول زمان حفظ کنید.
  • ایمپلنت‌های دندانی جایگزین ریشه و تاج دندان جلویی از دست رفته شما می‌شوند که به طور چشمگیری پایداری و قدرت جویدن بهتری را نسبت به سایر گزینه‌ها ارائه می‌دهد.
  • ایمپلنت های دندانی با رعایت عادات بهداشتی خوب دهان و معاینات منظم به راحتی قابل نگهداری هستند.
  • از آنجایی که ایمپلنت مانند یک دندان طبیعی به نظر می‌رسد، هنگام غذا خوردن، صحبت کردن و لبخند زدن اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.
  • هنگامی که از ایمپلنت‌های دندانی به درستی مراقبت شود، می‌تواند مادام‌العمر دوام بیاورد.

اطمینان از اینکه کاندید خوبی برای ایمپلنت دندان هستید

هنگامی که صحبت از جایگزینی دندان جلو با ایمپلنت دندان می‌شود، یکی از ملاحظات رایج کیفیت و میزان استخوان فک در آن ناحیه است. ایمپلنت‌های دندانی به استخوان‌های سالم زیادی برای استحکام و حمایت نیاز دارند، اما به طور طبیعی استخوان در اطراف دندان‌های جلویی به اندازه اطراف دندان‌های عقبی وجود ندارد.

دندانپزشک با گرفتن عکس از فک شما شروع می‌کند و ممکن است پیوند استخوان را از قبل برای تقویت ناحیه توصیه کند. این کار تضمین می‌کند که ایمپلنت شما برای سالیان متمادی از پشتیبانی لازم برای عملکرد خوب برخوردار خواهد بود.

پزشکان همچنین سابقه پزشکی، سلامت دندان و شیوه زندگی شما را ارزیابی می‌کنند تا مطمئن شوند که این روش موفقیت‌آمیز خواهد بود. این مسئله شامل این می‌شود که آیا از تنباکو استفاده می کنید و اینکه آیا سلامت لثه دارید، زیرا این مسئله برای بهبودی مناسب و طولانی مدت ضروری است.

حتی با این ملاحظات، ایمپلنت‌های دندانی برای اکثر افراد به خوبی کار می‌کند، و هنگامی که یک دندان جلویی را از دست می‌دهید، آنها راهی عالی برای لذت بردن از یک لبخند سالم و کامل برای تمام عمر هستند.

ایمپلنت‌های دندانی چگونه کار می‌کنند؟

دندانپزشکی شبانه روزی

ایمپلنت‌های دندانی با جایگزینی ریشه و تاج دندان از دست رفته کار می‌کنند. این ویژگی کلیدی آنها را از گزینه‌هایی مانند بریج‌های دندانی و پروتزهای سنتی که تنها جایگزین تاج دندان‌های از دست رفته می‌شوند متمایز می‌کند. بخش ریشه ایمپلنت یک پایه تیتانیومی با درجه جراحی است که در فک شما در جایی که ریشه دندان شما قبلا قرار داشت،  قرار می‌گیرد. پس از این روش اولیه، چند ماه فرصت داده می‌شود تا با استخوان فک شما یکپارچه شود. این کار باعث خواهد شد مواد به کار رفته در ریشه دندان بسیار محکم شود که این مسئله باعث می‌شود مواد ایمپلنت بتوانند درست مانند ریشه دندان‌های طبیعی برای شما عمل کنند.‌

پس از این مرحله، بسته به تعداد دندان‌هایی که از دست داده‌اید، ایمپلنت با یک تاج، بریج یا پروتز دندانی ترمیم می‌شود. رنگ و شکل دندان‌های جدید شما باعث می‌شود شما از لبخند زدن و خندیدن لذت ببرید. این مواد به گونه‌ای کار گذاشته می‌شود که هیچ‌کس قادر نباشد واقعی نبودن دندان‌های شما را حدس بزند و متوجه این مسئله بشود.

حقیقتا می‌توانید ایمپلنت‌های دندانی را روی دندان‌های جلویی خود قرار دهید؟

دندانپزشکی شبانه روزی

بله کاملا. ایمپلنت‌های دندانی اغلب یک انتخاب عالی برای جایگزینی دندان‌های جلویی از دست رفته هستند. در مقایسه با بریج دندانی که برای روکش دندان نیاز به دندان های مجاور دارد، ایمپلنت‌ها به هیچ وجه روی دندان‌های دیگر شما تأثیر نمی‌گذارند. آنها همچنین استحکام و ثبات جویدنی بسیار بیشتری نسبت به پروتز پارسیل دارند و مزیت بیشتری در حفظ استخوان فک دارند. ناگفته نماند که آنها می توانند ۳۰ سال یا بیشتر با تعمیر و نگهداری اولیه دوام بیاورند که این زمان بسیار بیشتر از سایر گزینه‌ها است.

با این اوصاف، یکی از نگرانی‌های بالقوه قرار دادن ایمپلنت‌های دندانی در جلو، میزان استخوان موجود در آن ناحیه است. ایمپلنت‌ها به مقدار زیادی استخوان فک سالم برای حمایت نیاز دارند و در برخی موارد، این ناحیه نسبت به آنچه در اطراف دندان‌های عقب وجود دارد، ارتفاع استخوانی کمتری دارد. برای ارزیابی نیازهای شما، دندانپزشک تصاویر دقیقی از دندان‌ها و فک‌های شما می‌گیرد. در صورت لزوم، ممکن است نیاز به پیوند استخوان برای تقویت فک ایجاد شود و پزشکان این مورد را به شما توصیه کنند.

اگر می‌خواهید بدانید که آیا ایمپلنت‌ها برای شما مناسب هستند، این روند را با برنامه‌ریزی و مشاوره با یک دندانپزشک با تجربه شروع کنید. آنها یک برنامه درمانی سفارشی برای بازگرداندن سلامت و ظاهر دندان‌های جلویی شما در نظر خواهند گرفت تا شما بتوانید برای سال‌های طولانی از لبخندی زیبا لذت ببرید.

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره با کادری مجرب و توانمند آماده ارائه انواع خدمات دندانپزشکی به صورت شبانه روزی و تمام وقت می باشد.

0 0 رای ها
امتیاز این مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Buttonتماس از سایت 20 درصد تخفیف