چطور با اضطراب دندان مقابله کنیم؟

به چه واکنشی اضطراب دندان می گویند؟ در این مقاله می خواهیم شما را با یک واکنش ذهنی

چطور با اضطراب دندان مقابله کنیم؟

 

آیا می دانید اضطراب دندان چیست؟! و به چه واکنشی اضطراب دندان می گویند؟ در این مقاله می خواهیم شما را با یک واکنش ذهنی که پزشکان از آن به اضطراب دندان یاد می کنند آشنا کنیم. پس با تیم پزشکی کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره همراه باشید.

 

می دانیم که همه از مراجعه به دندانپزشک لذت نمی برند. فراتر از اضطراب عمومی، متوجه شده ایم که غالبا یک ترومای عمیق تر وجود دارد که ما را ملزم به مراقبت و یافتن پاسخ این پرسش می کند. اضطراب دندان به دلیل یک یا چندین تجربه بد است که در گذشته بیمار رخ داده است. که بایستی بفهمیم این تجربه چگونه باعث شده است که دندانپزشکی مانند یک غول بزرگ در ذهن فرد جلوه کند.

باید ابتدا بفهمیم که چه تجربه ای باعث این شده است که فرد از مراجعه به دندانپزشکی امتناع می ورزد و یا در درون خود یک مانع برای این کار می بیند و سعی می کند که مراجعه به دندانپزشک را به تاخیر بیاندازد . گروه پزشکی دندانپزشکی شبانه روزی زهره تلاش می کنند که با بررسی و صبر و حوصله اشخاصی که از رفتن به دندانپزشکی متنفر هستند یا از اضطراب دندانی رنج می برند را راهنمایی کنیم. تیم ما سخت تلاش می کند که تا حد امکان بیماران برای مراجعه به دندانپزشکی مشکلی نداشته باشند.

 

شفاف سازی ارتباط

برای کمک به بیماری که از مراجعه به دندانپزشک خودداری می کند مهم است که تا حد امکان صادقانه عمل کنیم. وقتی با قسمت پذیرش یک دندانپزشکی تماس می گیرید و از آنها مشاوره میخواهید سعی کنید درباره نگرانی ها و تاریخچه مراجعه خود به دندانپزشکی تا حد امکان اطلاعاتی را به آنها بدهید. ممکن است برای شما راحتتر باشد که تماس تلفنی داشته باشید و از تماس حضوری خودداری کنید.

اگر در هر مراجعه ای به دندانپزشک احساس ناراحتی کردید حتما این مساله را با دندانپزشک خود در میان بگذارید. بیان احساس شما از مراجعه به دندانپزشک کار را برای شما راحتتر می کند. اینکه چه حسی دارید و چرا احساس ناراحتی می کنید به تیم دندانپزشکی کمک می کند که درمان شما را در مسیر درست تری قرار دهند. از تجربه بدی که در گذشته داشتید صحبت کنید و سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید.

 

آسایش و آرامش

راه های زیادی برای بازگردانی آرامش به بیماری است که با اضطراب دندان مواجه است. یکی از رایج ترین این راه ها استفاده از گاز خنده یا اکسید نیتروژه است. بعضی افراد گزینه نیتروس را دوست دارند زیرا تا زمانی که از کلینیک خارج می شوند از سیستم بدنی آنها خارج خواهد شد. نیتروس به شما کمک می کند که در زمان مراجعه به دندانپزشک احساس راحتی کنید، میزان اکسید نیتروژنی که به فرد داده می شود ارتباط مستقیم با میزان اضطراب او دارد . حتی اگر در مورد این مساله ناراحت هستید نیز می توانید قبل از انجام این عمل از وسایل و امکانات موجود بازدید کنید تا از ایمن بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

 

در برخی از کلینیک ها بالشتک ها و پتوهایی ارائه می شود که به طور شگفت انگیزی به بیمار هنگام خوابیدن در یونیت دندانپزشکی کمک می کند و آرامش زیادی را برای او به همراه خواهد داشت.

 

حواس پرتی

حواس پرتی یکی از بهترین گزینه های از بین بردن اضطراب دندان است. مثلا هنگام نشستن روی صندلی دندانپزشکی از هدفون برای شنیدن موسیقی یا پخش فیلم کمک بگیرید . یا از کتاب های صوتی استفاده کنید یا به پادکست گوش کنید. موسیقی های آرامش بخش شما را تشویق می کند تا یک مطلب علمی یادبگیرید و از توجه به دندانپزشک حین کار خودداری کنید.

همچنین سعی کنید روی تنفس خود تمرکز کنید. این روش ها ساده تر از چیزی است که برای شما بیان شد. تمرکز روی تنفس به شما کمک می کند که تنظ و اضطراب موجود را کاهش دهید.

اگر کمی دقت کنید در میابید که تمامی بیمارانی که به کلینیک های دندانپزشکی مراجعه می کنند مضطرب نیستند و تعداد زیادی از آنها بدون هیچ اضطراب و نگرانی فقط بر روی درمان خود تمرکز می کنند. تلفن کردن، اطلاع دادن به دندانپزشک در مورد اضطراب دندان به ما کمک می کند که در درمان مسیر درستی را در پیش بگیریم .

 

نتیجه

 

  • قبل از مراجعه به دندانپزشک حتما او را از میزان اضطراب و ترس خود از دندانپزشکی آگاه کنید.
  • سعی کنید قبل از مراجعه به دندانپزشک برای معالجه، یکبار برای دیدن تجهیزات دندانپزشکی مراجعه کنید
  • هنگام مراجعه به دندانپزشکی از مواد آرامش بخش مانند اکسید نیتروژن استفاده کنید. این ماده به آرامش اعصاب کمک می کند. و همچنین برای هر کسی که دچار اضطراب دندان می شود گزینه بسیار مناسبی است.
  • هنگام مراجعه از وسایلی که حواس شما را پرت می کند مانند گوش دادن به موسیقی استفاده نمایید.

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره با کادری مجرب و توانمند آماده ارائه انواع خدمات دندانپزشکی به صورت شبانه روزی و تمام وقت می باشد.

0 0 رای ها
امتیاز این مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Buttonتماس از سایت 20 درصد تخفیف